fbpx

המונחים הדיגיטליים הכי נפוצים!

פייסבוק זה מזמן יותר מתגובות, לייקים ושיתופים, הכירו את המושגים הכי נפוצים בתחום השיווק הדיגיטלי

מעבר לגוגל אנליטיקס 4

אוקיי, נתחיל מהבסיס – אנליטיקס זו מערכת שהיא חובה (!!!) לכל עסק בעל אתר, אני בערך משווה את זה ללנהוג באוטו בלי נהג. האנליטיקס עוזר לנו לראות את הנתונים של האתר כפי שהם, דברים מאוד מעניינים שאפשר לגלות. 

אז גוגל אנליטיקס זה כלי של גוגל שמאפשר איסוף נתונים מהאתר וניתוח מעמיק שלהם. 

בעיקר כמות הגולשים באתר, מי הגולשים שמגיעים לאתר, מאיפה הם הגיעו ומה הם עושים בו (באיזה עמודים ביקרו, פאנל עד לרכישה) ועוד דברים שימושיים מאוד.

 

אז אם הכל עובד כמו שצריך… למה מחליפים את האנליטיקס?

הו, זו שאלה מצויינת וחקרתי לא מעט כדי להגיע לתשובה שלה.

באופן כללי – גוגל רוצים לשדרג ולייעל את האנליטיקס, שלדעתם נתקע מאחור ביחס לתוכנות האחרות שיש בשוק, אז הם החליטו לשנות הכל.

בסך הכל אנליטיקס 4 אמור להקל על החיים שלנו – גם אמור להיות ממשק נוח יותר וקל לתפעול, וגם המדידות בו יהיו הרבה יותר נכונות.

 

מתי הדד ליין?

גוגל הכריזו שב- 1.7.23 האנליטיקס הנוכחי יפסיק לפעול. 

כן כן, עוד חודש בדיוק 

האנליטיקס הנוכחי לא יעבוד ולא יצבור יותר נתונים ואנליטיקס 4 יהיה הבלעדי

 

מה קורה עם כל הנתונים שצברנו באנליטיקס יוניברסל?

חשוב להבין משהו – אנליטיקס 4 זה לא ממשק חדש ולא שדרוג. זו תוכנה חדשה!

כלומר, צבירת הנתונים היא חדשה. דף חלק 🙂

הנתונים מאנליטיקס יוניברסל לא עוברים לאנליטיקס 4.

 

צריך לשמור את הנתונים.

אתם רוצים סרטון הסבר איך לעשות את זה?

איך מתקינים את האנליטיקס החדש?

האמת? כל עוד אין תקלות וכאלה זה באמת לא מסובך!

אם כבר יש לכם אנליטיקס – לכו לפרופרטי ושם יופיע לכם ״שדרוג לאנליטיקס 4״

האמת שיש את האזהרות האלה בכל מקום ואני חושבת שכל אחת מהן תוביל למקום הנכון של השדרוג.

לכו אחרי ההוראות וגוגל ייצור לכם את הפרופרטי של אנליטיקס 4.

כמו בכל תג כלשהו (פיקסל, גוגל אדס וכאלה) – צריך להטמיע קוד קצר באתר כדי שיהיה קישור בין  האנליטיקס שלנו לבין האתר. כלומר – כדי שהאנליטיקס יוכל להראות לנו בפועל מה שקורה באתר, הוא חייב להיות מותקן עליו באמצעות קוד.

ההמלצה להתקין דרך תג מנג׳ר.

האם אפשר לראות את הדו״חות כמו באנליטיקס הקודם?

בעמוד הראשי אפשר לראות נתונים די דומים, כמו שהיה באנליטיקס יוניברסל.

יש גם מסך די נוח לדו״חות – הדוחות מחולקים ל3: 

  1. ריל טיים – מה שקורה באתר
  2. אקוויזישן – מאיפה הטראפיק הגיע
  3. מעורבות – מה קרה באתר
 
 

מה השינוי הגדול בינהם?

יש הרבה שינויים וברור שלא נעבור על כולם, גם כי זה ממש מתקדם ובתכלס אין צורך להיכנס כל כך לעומק. אני אנסה לפרט את מה שחשוב לדעת.

השינוי המשמעותי ביותר הוא הגדרת ההמרות שלנו.

באנליטיקס יוניברסל עבדנו עם פייג׳ויוס בשביל מידע על צפייה בדף, איבנטים שהיו הפעולות שלנו (נניח גלילה באתר) וטרנזקשנס שהם מידע על רכישות.

מעכשיו באנליטיקס 4 – כל האינטרקציות הן איבנטים, ובכל איבנט אנחנו רואים פרמטרים עם מידע על האיבנט.

אם זה סינית – לא נורא, רק תדעו שמעכשיו אנחנו עובדים עם איבנטים ולא סשנים.

אחוז נטישה – נכון שזה היה נתון שכל הזמן הסתכלנו עליו? אז זהו, יש לו עכשיו שם חדש והוא קצת שונה.

זה בעצם אחוז הגולשים שנטשו את האתר אחרי עמוד אחד.

במקום לספור לנו מי שיצא אחרי עמוד אחד, סופרים לנו את ה״מעורבות״ שעשה אותו אדם בעמוד, וזה הרבה יותר מדוייק לנו.

אז מה עושים עכשיו?

  1. לגבות את הדאטה שלנו מהאנליטיקס הישן
  2. להתקין אנליטיקס 4 חדש
  3. לעבור על ההגדרות ולבדוק שאנחנו מכירים את המערכת כמו שצריך
  4. להמשיך בחיים 🙂

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

אהבתם את החומר?

אולי יעניין אותך גם...