הפיד הזה? מה עומד מאחורי הפיד ואיך מייצרים גאנט
פיד, פיד פיד. צירוף מסתורי של תמונות בשתי וערב שרצות על המסך ששלנו, כאשר בעבודה שלנו כמנהלות עמודי אינסטגרם לעסקים – הוא אחד היסודות החשובים. במאמר הזה נסביר למה, וגם כמובן איך אנחנו עושות את המלאכה.
נתחיל מדוגמה קטנה:
נכנסת לחנות בגדים כלשהי בשוטטות רנדומלית ברחובות תל אביב – ובום. כיף לך בפנים.
הריח טוב, המוזיקה טובה ויש חשק לחוש בבגדים לפני שאת בכלל מודדת אותם.
גם אם עכשיו זה לא הרגע הכי מתאים לרכישה ומדידות, רוב הסיכויים שתזכרי לטובה את המותג, ואפילו תצלמי את השם בשביל לא לשכוח ולהמשיך לבדוק באינטרנט.
אז מבחינתנו – עמוד האינסטגרם של העסק שלך הוא לא פחות מהחנות. אנחנו רוצות להעביר אווירה, אופי ואת ערכי המותג ולהשאיר רושם בזיכרון של הצופה, גם אם זה לא הזמן הנכון בשבילה להתעמק במוצרים.
הידעת? לוקח לקונה ממוצעת להיחשף כ-9 פעמים למוצר לפני שהיא קונה אותו
ואנחנו נוודא שכל אחת מ-9 הפעמים תהיה בלתי נשכחת.
איך אנחנו עושות את זה? בעזרת העקרונות המנחים אותנו בתהליך עיצוב ותכנון פיד. הנה כמה עיקריים:
קודם נתחיל מאווירה:
יש לנו לקוחות שבארסנל שלהם קיימים עשרות ומאות מוצרים- ולהציג את כולם בפיד זאת משימה בלתי אפשרית. בנוסף, לחשוף את כל המבחר לא בהכרח משרת את המטרה, ויכול ליצור עומס מיותר.
להצגת המבחר יש כלים מגוונים מתאימים יותר שאינסטגרם מציע לנו: הסטורי והרילס, וכמובן החנות האינטרנטית שלנו מיועדת בדיוק בשביל זה.
אחת המטרות העיקריות בפיד היא ליצור סקרנות והזדהות עם המותג, ואם בשלב הזה נכנס לפירוט יתר – אנחנו עלולות לדרוס את המטרה החשובה הזו.
ועכשיו נדבר תכל'ס:
אווירה – מה אנחנו רוצות לשדר בפיד? אווירה מקצועית ומדוייקת או פאן וקלילות? איפה אתם נמצאים ומה הרוח של המקום? מה ה"אני מאמין" של המותג?
שאלות רבות נשאלות, וזאת על מנת להקל על החיים על המשוטטים והמשוטטות ברשת – כי בואו נשים את היד על הלב, בימים של הצפת מידע ואפשרויות בלתי נגמרות, אף אחד לא רוצה לעבוד קשה 🙂
[דוגמה לפיד (אולי ג'ונבר?) – שאלה: מה לדעתכם המותג משדר?]
הנפשות הפועלות – לא רק ביזנס:
נכון, ביזנס הוא חשוב, אבל בעידן של היום אג'נדות וחיבורים אישיים לערכים הם הכרחיים לא פחות. אנשים רוצים לדעת מי עומד מאחורי המוצר – גם אם את בעלת חנות או אם נותנת שירות. אנשים רוצים לדעת עלייך – מה היה הבסיס שהביא אותך עד הלום, כי הרי שום החלטה לא נעשית סתם.
הקמת חנות של ביגוד יד שנייה סופר מגניבה כי חשוב לך לשמור על כדור הארץ? או שהתחלת לייעץ על פיננסים כי את יודעת מה זה להגיע ממשפחה עם חובות?
שום החלטה בחיים שלנו לא מגיעה משום מקום, ואנשים מתחברים לצדדים הפחות זוהרים – כי כאלה הם החיים, חצי חצי. תשתפו את הגישה שלכם לחיים, עסק והחיבור ביניהם, תראו את הפנים שלכם וגם של הצוות, שבלעדיו בטוח לא הייתם מה שאתם היום.
אנשים אוהבים אנשים:
כל אחד הוא מיוחד– אנחנו לא מאמינות שיש דרך אחת נכונה לכולם, כי מה לעשות, בשנת 2021 בידול היא לא מילה גסה. ישנם מיליונים של עמודים שנפתחים ונסגרים מדי יום, המון אנשים שאומרים מה נכון ומה בדיוק האלגוריתם רוצה לראות.
ישנם כללים מנחים בעולם התוכן, אבל אין טמפלייט שהוא יחיד ונכון לכל עסק. כי דווקא אלה שיוצאים מהקופסה ומשקפים את המותג שלהם דרך הטקסט, התמונות והעיצוב – ידעו להתפתח ולהשתנות יחד עם האלגוריתם.
נכון, אנחנו לא אומרות שהשראות הן דבר לא חשוב בעולם העיצוב, להיפך – אנחנו תמיד בודקות מה קורה אצל המתחרים, מסיקות מסקנות מה הקהל אוהב בתחום הזה ואיפה ניתן להשיג את המעורבות הגבוהה ביותר בשוק. אבל לשכפל ולהעתיק לא יבנה את היסודות הרצויים, זה בטוח.
עיצוב זו לא מילה גסה:
יש מותגים שאוהבים אסתטיקה – הפיד שלהם יהיה ללא רבב, מתוקתק וחזרתי. ויש כאלה שהם פרי ספיריט. נכון, דיברנו על האווירה שאנחנו רוצות לשדר בסעיף 1, אבל אנחנו מאמינות שמעבר לאווירה, כן צריך לבחור קו מנחה שיאחד את הפיד. כי אף אחד לא רוצה לראות פיד מבולגן מדיי, וגם לפרי ספיריט יש את הקווים המנחים שלה.
תכנון והתמדה:
ובזה נחתום את העקרונות שלנו. אם את לא מתכוונת להתמיד בהעלאת הפוסטים וביצירת הפיד – זה די אבוד מראש. פוסטים צריכים לעלות כל הזמן, הפיד צריך להראות סימני חיים, אחרת – אין שום סיבה לעקוב אחריו.
מה הדרך הקלה ביותר להתמדה? אנחנו, ברור. אבל אם את עושה את זה בעצמך – התכנון יביא אותך למקום אחר.
ועל התכנון – נדבר במאמר אחר לגמרי .
לסיכום – אותנטיות היא לא מילה גסה, ותמיד חשוב לזכור מאיפה באת ולאן את הולכת, וכך גם הפיד שלך ישתנה ויתפתח בהתאם.
לא הזכרנו פה בכלל תוכן, צודקת. כי על זה יש לנו מאמר נפרד, מוזמנת לקרוא כאן
רוצה לקבל הצצה של פידים שעיצבנו ללקוחות המתוקים שלנו?
בבקשה, מי אנחנו שנמנע בוסט של מתיקות