אני טלי דרון, או טלינקה –
כפי שכולם קוראים לי.
וללא שום קשר, זה השם שהענקתי
לסוכנות הדיגיטל שלי – דיגיטלינקה
מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי פרסומות. בקלטות של הפסטיגל, בגיל 5,
הכרתי את כל הפרסומות בעל-פה.
קצת יותר מאוחר, בגיל 10, היתה לי מחברת סודית בה גזרתי והדבקתי את כל פרסומות הרכבים שנתקלתי בהן בעיתונים, אהבתי להשוות באיזה צבעים השתמשו, מה התמונה שבחרו וכמובן – הסלוגן. ליד כל פרסומת כתבתי את דעתי עליה (כזו אני, דעתנית!).
מאז עבר זמן, וכשבחרתי לעצמי את המקצוע לחיי – הלכתי לכיוון שונה לגמרי, שלימים גיליתי שדווקא משתלב לי מעולה. אתם שואלים מה בחרתי? סטטיסטיקה וכלכלה, באוניברסיטת תל אביב. אחרי חצי שנה הבנתי שאני פחות בנויה לחישובים האלה,
ועברתי ללמוד את המקצוע שתמיד רציתי – תקשורת. בהתחלה שילבתי עם כלכלה, ולאחר מכן נטשתי גם אותה ולמדתי תקשורת וניו-מדיה במשרה מלאה, כי ביננו – דיגיטל זה הדבר הכי טוב שקרה בעולם.
עוד לפני שהתחלתי בלימודי התקשורת והניו-מדיה, התחלתי לעבוד בתחום. העבודה הראשונה שלי היתה כעוזרת סמנכ"ל שיווק בחברת סטארט-אפ מגניבה, שם למדתי לנתח תוצאות (ממש כמו הסטטיסטיקאית שרציתי להיות), לתחזק מועדון לקוחות ועוד המון דברים שהיו מרתקים וחדשים לגמרי עבורי.
לאחר-מכן עבדתי כמנהלת מדיה בחברת נדל"ן בתל אביב, ולימים החלפתי את מנהלת הפרסום שיצאה לחופשת לידה, שם רכשתי את כישורי כמנהלת, אחראית לתקציבים ולקוחות, מהלכים אסטרטגיים, ובכלל – מה זה אומר לעבוד בתחום השיווק.
תמיד רציתי לדעת איך זה לעבוד במשרד פרסום, לכן החלטתי לטעום גם את הכיוון הזה, אך מהר מאוד הבנתי שאני רוצה לפרוח לבד – בזכות עצמי.
בנוסף לרצון שלי להיות עצמאית, לפני כ-5 שנים גילו אצלי מחלה כרונית בשם קוליטיס, שעליה אני מספרת בפתיחות לכל מי שמעוניין לשמוע, ששינתה לי את החיים ועזרה לי להבין מה טוב בשבילי.
תוך כדי לא הפסקתי ללמוד – כל דבר שאפשר. אפילו תואר שני במנהל עסקים עשיתי על הדרך. עברתי לפחות 10 קורסים שונים על פייסבוק, גוגל, כתיבה, ואני ממשיכה לעשות זאת כי יותר מאשר אני אוהבת ללמוד, אני אוהבת לשמוע את המומחים האחרים מלמדים את התחום שאני כל כך אוהבת.
כיום, 30 שנה לאחר שהמסע שלי בחיים התחיל, ו-8 שנים לאחר שמצאתי את המקצוע שלי לחיים, אני נהנית לנהל את סוכנות הדיגיטל שלי, להכשיר עובדים, להזניק עסקים, להכיר חברות וחברים לחיים ולמלא את האינטרנט בורוד ועוגיות.
את הגיוון בעסקים שאני מקדמת ומנהלת, כשכל אחד מהם מרגיש כשלי
שיש תמיד מה ללמוד, המידע לעולם לא נגמר. תמיד אפשר להשתכלל ולהשיג תוצאות טובות יותר
את הרגשות של הלקוחות שלי – את ההתלהבות מההצלחה בדיגיטל, את האושר במכירות חדשות שמגיעות מקהלי יעד חדשים ומהבאזז ברשת
את נפילת האסימונים שאני שומעת כשאני מלמדת
את הצוות שלי מתקדם יחד איתי
וכל אלה גורמים לי להתאהב
בעסק שלי ובעסקים אחרים
כל יום מחדש.
ומה עם חיים אישיים, אין לך?