fbpx

תוכן תוכן תוכן – על מה כותבים?

כמה פעמים יצא לך לראות המלצה על יצירת תוכן? הרבה פעמים?

תוכן תוכן תוכן – מה זה? ועל מה כותבים?

כמה פעמים יצא לך לראות המלצה על יצירת תוכן? הרבה פעמים. אנחנו יודעות, זה משפט שקל לזרוק לאוויר, אבל לא תמיד קל ליישם אותו, במיוחד אם אנחנו לא ביום שבו שורה עלינו השראה. אל תדאגי, אנחנו כאן כדי לעורר אותה 🙂 מוכנה?

 

אז מה זה בכלל תוכן? מה זו המילה הזו שצצה בכל מקום?

כדי להיות הכי יסודיות שיש (כיאה לנו), הלכנו לחקור לעומק: תוכן הוא כלל הרעיונות, הנושאים, המחשבות והעניינים, המצויים בטקסט או ביצירה כלשהי – כך אומרים לנו ב"מילוג". זה יכול להיות סרטון קצר או ארוך, פוסט או ציוץ ואפילו תמונה המעבירה את המסר שרצינו להגיד. 

אוקיי, אבל איך מחליטים מה להגיד? הרי כל כך הרבה מהידע כבר טמוע בנו על אוטומט, שאנחנו לא שמים לב שזה משהו שלא כולם יודעים, או שזה יכול לעניין מישהו.

אז באנו לעזרת חברה, והיום אנחנו רוצות לתת כמה נקודות מהם ניתן להתחיל לפתח את התוכן שלך לעולם!

טיפים מקצועיים, או: להעביר את הידע שלך הלאה

היום, בשנת 2021 בואך 2022, בשביל להתחבר ולחזק את הקשר עם הקוראים והעוקבים שלך בצד השני – צריך ורצוי לחלוק מהידע שלך בלי להתחשבן. 

מאיפה להתחיל? ואיך לכתוב את כל מה שאנחנו יודעות אם אין לנו ניסיון עבר? נמליץ על לפרק את הידע לטיפים קצרים ומדוייקים. כך תוכלי ליצור מאגר ולשתף בעקביות, לא תעמיסי המון מידע בבת אחת על הקוראים, והכי חשוב – תייצרי סקרנות ורצון ללמוד עוד ממך.

 

בעיות ומכשולים שעברת, או: תראו איך צמחנו

אחרי הטיפים האינפורמטיבים שיצאו לנו בשלוף, אנחנו רוצות להמליץ על עוד סוג של תוכן שכדאי לשתף עם הלקוחות שלך – המסע והשינויים שעברת. 

אולי לא שמת לב, אבל בקולנוע ובספרים הבסיס לעלילה הוא טרנספורמציה שהדמות הראשית עוברת. אנחנו מתחברים אליה ועוברים את המסע הזה ביחד – אנחנו יודעים מה החזון שלה, לאן היא רוצה להגיע ומה מפריע לה באמצע הדרך. החיבור קורה לאורך הסיפור, ואנחנו לא מספיקות למצמץ כשאנחנו מתמלאות בדמעות כשמשהו לא מצליח, או להפך, מאושרות כשהדמות משיגה את כל מה שהיא חלמה עליו.

 

בעמוד שלך – את (או העסק שלך) הם הדמות הראשית. אנשים ירצו לדעת מה הניע אותך לצאת לדרך, מה קרה והשתבש ואיך בחרת להתמודד עם הסיטואציה. לא תשימי לב איך פתאום אנשים ישמחו איתך בניצנוחות הקטנים שלך ויפתחו קשר והזדהות עם המותג שלך. זה תענוג, מבטיחות.

 

אל תהיי כל כך רצינית, או: why so serious – הטיפ האחרון שלנו להיום הוא לזכור שכולנו אנשים שאוהבים לצחוק ולשמוח. ולא משנה כמה קלאס ורצינות יהיה מאחורי המותג שלנו, להשתובב קצת לא יזיק. 

[דוגמה לפוסט מצחיק – אולי משהו של מעיין ממן]

 

הנעה לפעולה, או: תנו לי במעורבות

אחד הדברים החשובים באינסטגרם הוא המעורבות – תגובה, לייק, שמירת הפוסט ואפילו גלילה של תמונות בקרוסלה. כל אלה מראות לאינסטגרם שהפוסט שלנו מעניין אנשים, ואם הפוסט שלנו מעניין אנשים – יש לאינסטגרם אינטרס לחשוף אותו ליותר אנשים, כדי שגם הם יתלהבו ויגללו בפיד לנצח.

אז איך נגרום למעורבות? נשאל את הקוראים שלנו שאלות, נשתף בהתלבטויות ואפילו נבקש מהם להגיב לנו או לשמור את הפוסט. כן כן, לעיתים ישירות היא המפתח.


  • מאחורי הקלעים, או: מה לעזאזל אני עושה

מציצנות היא תכונה שיש לרוב האנשים, גם אם הם מתכחשים לכך, ובמיוחד בעידן הרשתות החברתיות. תני לקהל שלך הצצה למאחורי הקלעים, שתפי אותו במהלכים שאת עושה, בהחלטות שאת מקבלת, במה שקורה אי שם במעמקי ליבך.

תוכן אמיתי ואותנטי שווה הרבה יותר מפיד מעוצב למשעי. אולי בעבר זה היה נכון, אבל היום זה כבר ממש לא מספיק. את האותנטיות הזו את יכולה להביא מהיום-יום שלך, אפילו הפעולות הרגילות שאת עושה מדי יום – יכולות להפוך לתוכן ששווה זהב.

בסופו של יום, אין נוסחה אחת נכונה עבור אף מותג, מכיוון שהחיים הם דינאמיים וברשתות החברתיות אלה שבולטים מגבולות הקופסה הם אלה שתופסים את העין. אבל עם זאת, יש קווים מנחים שלגמרי יכולים להתוות לך את הדרך. תבחרי כמה קטגוריות שאפשר להתחיל לכתוב עליהן ותוך כדי העשייה – הייחודיות מתחדדת והאישיות מתפרצת.

 

אהבתם את החומר?

אולי יעניין אותך גם...